HELLO PEEPS !.welcome and Be nice here. please click this . +Follow | Dashboard
MY DIARY ONLINE

Assalamualaikum..
ape khabor? sihat miat?? hehe..Alhamdulillah..masih lgi bernyawa smpai skrg..bole baca blog lgi..hoho :P

oke..nak cerita pasal Program Pemantapan Pendidikan Kepenggunaan Remaja di D'Yan Chalet,Yan,Kedah selama 3 hari 2malam..Penang Free School diwakili oleh 32 org pelajar,15 dari Kelab Pengguna and 17 dari Kelap Pencinta Alam..betoi la kot pengiraan aku..hehe..tapi yg comfirm,ada 7 plajar perempuan sahaja iaitu dari kalangan form 6 pling senior..tahukah anda siapakah mereka?? muahaha..jeng jeng jeng!! *tengok je la gambar stgi! :P

24/5/3013,Jumaat
kami bertolak dari PFS pukul 9.30am..Ya Rabbi..xsedapnya hati,Dia la Maha Mengetahui..seminggu sblum tu asa xsedap hati,takut ja nak pi kem..tpi teringin..nak jugak jalan2 jauh..tpi dsebabkan hari kegemilangan aku nnti,tringin gak nak pngalaman lain drpd yg lain..mana lah tau kot ada something yg menarik..so,aku pun beranikan diri..nak pi jugak..doa xputus! aku pikir yg bukan2 ja..huhu..kami pun dlm bus oke ja la dgn juniors paling amai,boys..diam2 buat baik lgi..xpa la..prjalanan 2 jam gak arr..kami snap2 dulu ka paa.akak2  iaitu kami2 ni la wat amai ja duk snap2,bising2..muehehehe :P
ketibaan kami di Yan pukul 11 lebih am mcmtu la..Subahanallah..cantik..sejuk..kami pi seb dorm,seb mana2 katil dulu ka pa..rilek2..haha..pastu skolah lain dijangka tiba pukul 3pm..mak aiii..lambat nyaaa..kami pun jalan2 ja la dulu kat sana..kewajiban la plak nak snap2 pictures..hehe..
pkul 6pm,dah clear..semua brkumpul kat dewan..sesi pengenalan dan brkenalan..kami pfs amai,buat amai ja laa..haha..
kami seb katil hujung dorm sebelah tgkap..haha..katil 2tgkat..mula2 kami duk bawah..tapi hangat punya pasal xkena kipas,kami tukaq duk ataih..haha..ikut ja selera depa.
riuh rendah kami2 jaa..hoho..senior wat cara senior ahh..you respect me,i respect you..

pastu kan,ada la abg kem ni buat game,tnya peserta apa harapan pserta dlm kem ni..dia pggil plajar laki pling hensem and plajar ppuan pling cantik..time plajar ppuan tu,ingatkan geng2 aku nak pekena atiqa ka athira ka..last2 depa buh nama aku! paling xleh blah,depa pi mention 'birthday girl!' hulomokkk!! malu baq hgggg!! abg kem bole tnya,bila besday..aku jawab ja laa..kaww...92 org dlm dewan tu doe!! serius maluuuu!! nak pekena hari aku kot jgn la open bgitau org amai..hampeh depa ni..aku mara la depa,pi mention nama aku knapa! depa kata at first nak buh munirah,tpi dah alang2 besday aku esok,buh ja la nama aku..hahaha..pandai kan?? kejam pun ada! malu ja aku kat atas pentas tu >.<
pastu kami kena tutup2 mata utk buat group..jeng jeng jeng...aku terkena dgn group ni..huhu..

kumpulan Belia Bijak
diyana,badrul(form2 pfs),hanafi(form2 pfs),azirul(form5 pfs),amirul(form5 batu kawan,penghulu kem),adira(form5),arina(form3),amiera(form1),aida(form4)..
hanafi dgn badrul yg xleh blah ni..asyik kena pukul dgn aku ja..perli aku bnyak depa ni!! grrr..
pastu dah nak abeh sesi tuu 11pm cmtu..semua kluaq dewan nak blik dorm..yg juniors ni la awesome..perli..wuuu besday girl wuu..HB HB!! tepung teluq mua dah ready la pa laa..hahaha..
yg geng2 aku ni plak,'nana,sat pukul 12 jgn trkjut tau','jgn takut tau nana','esok pagi kalo muka hg penuh dgn pen ka tepung ka jgn trkejut tau','kami nak tindih atas hg ramai2,esok xbgun teroih' hahaha..bnyak la apa depa duk melalut..bukan la nak bangga,tpi terharu..seriously..aku xbuat apa pun kat depa,tpi nampak depa mcm betul2 meraikan hari aku..xsgka kan?? :')

25/5/2013,Sabtu
sharp at 12am,depa bising teroih dlm dorm!! Astagfirullahalazim! ada 31 org dlm dorm kmi tu,mmg dgar sora kami2 ja laa..hahaha..munirah first wish..dia pggil aku suruh pi dekat2 dgn dia,dia nak bisik..dia tidoq sblah aku ja,nak bisik pa?! mmg aku ketaq la! haha..dia bisik, ''sekrang dah tepat pkul 12,aku nak wish kat hg,happy birthday!'' waaaaa..sweet kan?? haha..terima kasih sgt2..pastu yg lain2,,atiqa,athira,miza,nono,syilla mnjerit2 la wish besday..aiyoo!! thanks alot girls :D
pastu msej2 tweet la masuk..haha! amai xamai laa..heee~ pastu msej pun amirah first..pnjang msejnya..haha! Alhamdulillah..abah xlupa wish aku jugak :) pastu msej dgn depa2 la..heee :P tido pkul 1.30am,yg len dah berdengkur! aiyooo..
pkul 3.30am kami dikejut dgn ketukan pintu..aku dngar tpi malas ja nak bngun..org lain yg bngun..hehe..tapi berita buruk la,ada slah seorg peserta ni khilangan ayah tersayang..Innalillahiwainnaillahirrojiun..arwah mmg sakit katanya..tpi,budak tu xsmenangis teruk..form1-3 kot..atiqa pghuluwati..atiqa kata,budak tu nmpak redha dan sabar ja..kuatnya dia :')
kami bngun pkul4am..pastu tido blik..bngun pkul 5am..haha..siap2 pi dewan..jemaah subuh..kuliah subuh..pastu ada senaman pagi..ni paling best!! hehehe..
kami main game..BANG namanya..buat la bulatan besar ramai2 laki ppuan..susah la nak explain..haha..pling xtahan..nak abes game,tggai 5laki,1 ppuan and that was me! haha..percaya laa..pandai jugak aku main..hehe..smpai la tggal 2 org,aku dgn junior aku kot,kami lawan osom ja..and aku lah menang bgi kumpulan aku! muahahahaha..Alhamdulillah
paling ngok nya apa taau..sepanjang game tu,budak2 of cos la duk usha..yg FREES ni duk jerit ramai2, 'yayyy..kak nana menang','wehh besday girl menang'..Astagfirullahalazim..aku mmg xingat spanjang game tu yg hari tu tu mrupakan besday aku..aku main bodo2 ja..haha..malu betoi! haihhh..
pastu kena perli kaw ahhh..'syok la arini besday dia,pulun semua'haha..kurajasss >.<
abg kem plak perli,nak tepung telur,ada kat cafeteria..haha! terimassss je la abg! >.<

kami rilek2 sat pastu nak pi daki gunung jerai! wohoooo.besttt..semangat..yg naik bukit girls frees aku,syilla ngn atiqa ja..yg lain penat..aiyoo..kami daki tu,aku ngn syilla ja ppuan pling depan..hahaha! semngat kuat..aiyoo..budak2 plak duk perli,'depa ni laki ka ppuan??' haha..mangkok..tapi penat oo! naik tgga,curam mua cukup..penat lelah..vibrate abeh kaki..haha..frees pun duk buat lawak..ada yg rakam video,ambik gambar.hehe..haruslah :P
paling comfirm,mmg aku kena perli sbb besday jaa..haha..*mmg aku update blog sb nak gtau psal besday aku ja kan??* haha..sorry..hari besday paling awesome bagi aku :'D
kami naik bukit separuh penuh ja..xleh naik smpai puncak..xcukup masa..mak aihhh..penattttt!! kena bully dgn juniors!! oyy perli sikit xpa..ni perli banyakkk!! yg mana tau2 ja laaa!! huhu..
kami nak turun bukit tu best..laju ja rasa..smpai jatuh2 semua..suara aku mnjerit tu xtahan..kuat kata mereka..mcm histeria..muahahaha =.=
cek first time mendaki! aishhh..sambil turun bukit,kutip2 sampah,botol plastik yg boleh mncemarkan alam sekitar..sporting kot..boleh berebut dgn juniors nak botol2 smua nak mnang sapa kutip pling bnyak..juniors smpai bukak tong sampah..hahaa!
pastu..budak2 ni kan duk perli2 aku..terasa la jgak..mcam bengong ja kena bully ngn juniors semua ann..apa cerrrr..grrr!! dari form1 smpai form5..sabar ja la wahai hati..pastu aku bara,ckap la saja2 kat depa kan,test2..''asyik duk kcau kami ja,baik ampa pi kcau awex2 lain''..pastu depa brsuara,''alaa,,kacau awex2 lain plak..tiba2..boooo!!'' hahaha hareyyyyyy!! aku kenaaaa!! .kuwajaqqq..suroh kacau aweks lain pun xmauu!! budak2 ppuan lain pon gelak ja tgok aku kena perli! hampeh betoi..adoyy..mcam sweet pun ada gak..haha..duk buat xmau kcau aweks lain muaa..po raa luu!! :P

dah turun bukit,kami rilek2..hehe..sampai la time makan..cikgu2 pun wish besday..cikgu harlina,cikgu syamsul..malu doe,aku wat lain ke lain ja..haha..aku kena angkat pinggan mua cukup!! adoyy..meja kami sebelah meja dgn smk batu kawan..geng aku ni gatai pi nyanyi besday kat aku..yg geng batu kwan ni pun ikut nyanyi sama,duk yay2 over plak..haha..apa2 la..duk dgn frees plak depa gatai duk perli wish2 besday semua..hahaha..TERIMA KASIH sngat2..:*
pastu kami dlm dewan main expo2..pening duk dgn group aku..yg adik2 ppuan malu2..yg laki2 plak keja nak buh aku..grr..otak aku plak jem,bole la brkongsi idea..hoho..best..best :D
conclusion,one whole day tu mmg hari aku kaw kaw ahh..haha..kena sempoi..lawak laa..best..entah la..poyo? gedik?? buat syok?? haha..experience maa..bila lagi nak kena sambut besday mcmtu..dulu aku ingatkan kena kat PLKN..tpi kena kat kem ni pun dah cukup agak mmeningkan kpala otak aku! haha :'D
malam tu plak..kami kat dorm..mcam2 jadi..paip air xleh tutup laa.budak kena sengat tebuan la..hmm..
aku pun syok duk melayan hari2 ku..heeee~ :P

26/5/2013,Ahad
kami bngun 5.30! lambat pi dewan..watlekkk watpeace..pukul 7 baru kuar dorm..bahaha..buat kepala muaa..haihh..mcm biasa,buat senaman pagi..senaman pagi tu kami main running man..opss! bukan kami laa..boys jaa..ppuan penat nak main walopon ada yg tringin..haha..main grup..belon2 cmna entah..yg duk tgok RUNNING MAN tu tau la kot..haha..best jugak tgok depa main..penat..hahaha..
pastu duk kat dewan..makan2..dah nak balik..duk siap brkemas kat dorm ni,tiba2 bilik kami diceroboh dgn seekor ular daun selar..astagfirullahalazim!! panjat katil la aku!! nak menangis siot!! budak ppuan ni nampak kat bwah katil,jtuh dri tgkap..pnjang pastu melengkaq laju..semua xcaya,xkan la ular..aku suruh mmber aku tgok betul2 kat hujung2 katil bwah katil atiqa..sah mmg ada!! aaaaaaaaaaaaa!! pompuan2 dlm tu semua lari la takutttt! gelii!! huhu..berterabur depa lari..aku duk atas katil pun menari2 da duk geli T.T
pkul 12pm kena ada kat dewan..kami pi pkul 1pm..dasyat2..haihhh..bnyak ja halangan kami kat sana..aku ambik buat pengajaran..tapi mmg agak menakutkan la..huhu >.<
sementara duk tggu bus tu..pkul 1.30-2.30pm,kami snap2 gambaq..hahaha..best best..frees plak duk perli2..x abeh2 depa ni =.=
ada satu benda aku kena dgn juniors aku..dia ni mangkok duk jodoh2 kan aku dgn sapa2 entah la..pastu beza umur..of course la..aku xmarah beza umur,cuma aku xbrapa brkenan la suka2 hati ja nak jodohkan aku dgn sapa2,nanti org kata gedik,aku gatai mua..nak perli pun pada arr kan..pastu junior ni ckap kat aku "ala,beza 2tahun,umur bukan pghalang!" hahaha..mangkok..badrul ah ni,form2 baru..pandai2 kan?? kuwajasssss ~.~
pastu dlm dewan..aku duk pi mai pi mai depa buh aku jaa..aku sorg,depa amai2..mana aci T.T malu jugak kat kawan2 aku..haha..ya laa..contoh ''apa ni nana layan budak2" , ''depa budak2 ja la,jgn duk layan" haha..yea,,i think the same laaa..but whatever it is..i accepted them for who they are cause they make my life colourful :)
aku main2 dgn anak cikgu syamsul!! comelllllllll sangattttttttt!! najwannnnn! hehe..susah nak pujuk dia..last2 dia melekat jugak dgn aku..pusing satu chalet tu dgn dia..haha..manjaaa..jadi mak sementara..tu pun aku kena perli?! apa la masalah >.<
balik naik bus..frees buat kecoh..last2 semua lena..haha..driver pasang cerita Langgar..entah pa2 la cerita tu..=.=

huhu..tu ja laa..tgok gambar oke?? :D

 kakak2 on the bus!
nono,miza,munirah,syilla,nana,athira,atiqa

 our dorm!! hujung tuu! haha.. 
dari hujung kiri atiqa,athira,aku,munirah..arah brtentangan syilla,nono,miza..

 kami dorm punai 2 :D

 juniors lower form

 kami di titi hayun!

 kami di cafeteria!
duk menang game..BANGG!!

kumpulan Belia Bijak!
azirul,hanafi,badrul,amirul,amira,nana,aida,arina,adira
nama lebih kurang ja semua >.<

mendaki tiime!

beramai2 di titi


 FREES on the top! :D

 kami turun bukit!

 game running man!

jogging 400m!! septutnya 400m..tapi main tipu jadi 200m ja :P

 kami di dewan!


 ekspo ekspo~

 :)

anak cikgu syamsul! najwannnnnnnnnnnnnnn!! :*



nak balik dah!! 

berguna..biarlah
kehadiran kita dirasai..
pemergian kita diratapi :)



|



Aku tak malu untuk luah apa yang aku rasa. Biar aku coret di sini sahaja sebagai pengganti bicara. #BukanKeranaAkuTakCinta. Assalamualaikum people ! Leave yours on my bigfoot thank you!

Entries About Links


Nurul Diyana

Create Your Badge Instagram