HELLO PEEPS !.welcome and Be nice here. please click this . +Follow | Dashboard
MY DIARY ONLINE

sattt satttt,,bagi aku prabeh choki choki aku ni dulu,,baru aku start brcerita.. :P

okayy,,i am back!! :D
22/4/2012 yg lepas,aku meraikan hari yg agak besarrrr~~ besarrr la jugak..besarr lgu mana tuu?? auu,,amat besarr nikmatnya.. (':
tarikh :: 22/4/2012
hari :: ahad
tempat :: bayan bay
tema :: picnic

aku sambut hari reunion dgn kawan2 skolah rendah aku la,,BATCH 1994 , SEKOLAH KEBANGSAAN SUNGAI NIBONG,PULAU PINANG! alnsib la ade group kami tu,,bole plan elok2.kalo x,,lagi lntang pukang jwabnyea..hehe!
okayy,,sapa handle x handle kita tolak ke tepi..kita crita pa yg da jadi pd hari yg penuh brmakna ni.. ^^
pepagi2 aku da bngon,,nak gerak pi umah nadia then pi umah piqah..atas jasa saiful la jdi diver seketika..heee! otw pi umah piqah yg masih tggal dlm kpung sg.nibong tu,,alahaii,,nak brlinang air mata asanya.tgok kmpung2 makin sunyi,,licin da kmpung tu,,xdak apa.kan ada rumah yg kna roboh,trmasuk lah rumah arwah tok aku,tempat aku dibesarkan selama 14tahun.pastu aku mmbesar kat tmpat lain la plak~! .tarikh aku dilahirkan 25/5/94.alamat umah tu plak 255 blok A mukim 12.haha,,syang kan? haihhh~ entah la pmbgunan2~~ buat aku benci jea..oke2! stop it,, :P

piqah and epol ni da lama xjumpa tau..dlam fb ja deraih,pdahal lpas skolah dulu,xpnah jmpa,takat brselisih skali tp buat2 xkenai!! haha,,nak bgi depa jumpa ni pon payah..main miaww miaww plak..da jumpa,,gado plak da..aku dgn nadia dngaq ja depa berkeli..aiyoyo!! xD
duk mngharungi liku2 jalan kmpung tu,,kami pi umah piqah,pastu nak gerak pi bayan bay..nak cari port la katakan utk kami duduk reunion ptang nnti..dah smpai bayan bay tu,,jadi pening,,xtau nak duk mana..smua port penuh,,kdai mkan bnyak.haha..cari2 then jumpa la satu port.sempoi dah,siap lapang brpasir lagi,bawah pokok bagai..aku pon cantikla tulis atas pasir putih halus tu,tulis nama reunion kami mua,,nak seb tempat la kata kan.time tu air laut surut lagi..xdek hal la..

dah abes,kami pon balik la umah piqah..nak perap ayam smua x abes lagi..dah ada kat umah piqah tu,kami buat la keja sikit.ayam fatin tolong belikan,nasib le sempat,da basuh daa.pastu ayam mak piqah da settle sikit,kukus pastu da perap dgn serai & bawang.tunggu buh cabai je.so,,kami cabai kan je la ayam2 tu.hahaha..! merepek2 sgguh!! dah abeh perap ayam,,nak ambik daun pisang plak..alahai,ni la kebihan org2 tggi.aku la jugak jdi mgsa nak ambik daun pisang nye..nasib la ada pngalaman! wahahaha~ dahtu ambik daun pandan plak..fuiyoo,,terasa balik nikmat duk kat kmpung,,dgn hutan dgn umah papan.best doe!! da duk duduk sat tu,nadia bole kempunan plak nak minum air kelapa..punya la belambak kat umah piqah tu.diam x diam aku jgak la jadi mgsa,,krabat kerusi nak ambik buah nyok tu!! astagaaaa,,bertuah betoi depa ada mmber tggi mcm aku! ahahaha,,sorry2..aku pon xtau bila masa aku brpengalaman ambik buah nyok tu..laju je aku ambik,tp lenguh gak la..tunggu gamba2 nya nanti nya,,minah2 ni pnya keja la! hahaha~

dah abes keja da,kami pon duduk2 lepak2 sat..12pm mcmtu da clear..dah 12.30pm tu,,sambil tggu driver si saiful tu xsampai2 lgi..msej x reply plak..piqah kol terus..hulo,,,bole trtidoq dia kata?? kami yg duk tggu dia ni pon teragak2 nak tidoq,,dia da trtidoq dulu..hebat sgguh! =.= dah dia smpai tu,kami pon gelong2 la angkat barang bagai,dgn ayam,,buah kelapa,parang,bungkus tu bungkus ni.huhu! epol antar piqah dulu pi bayan bay.kami smpai2 bayan bay tu,port yg kami seb tu dah ditggelami air.abes sgala contengan aku diatas pasir putih halus tu hilang =.= air da pasang la jwabnya!! huwaa,,cari port lain plak brdekatan dgn port yg asal.huhu~
pastu antar aku ngn nadia plak pi BJ.pi bj watpa?? aku pon xtau psaipa nak pi bj.. ~.~
ada la 1 sbb,,tp kalo xpi pon xpa sbb da xdak pa..tp da dsbabkan adik aku pon naik kpala sama,aku trpaksa pi la jgak,cari snowcap utk insan2 trsayang =.= dah dapat snowcap2 tuu,,mntak tolong fakhry mai ambik.herh! tu la gnjaran dia dapat..hampeh toll...dah tu kami pi ambik paan.auww,,terasa best plak..perkara yg diimpikan da jadi knyataan walaupon seketika.*terima kasih Ya Allah SWT.
kami pon gerak la pi bayan bay..

dah sampai bayan bay,apa pon xsiap lagi..orang pon da smpai.husni,zulhelmy,zahiratul..lntang pukang kot,,bawak pembakar tapi dawai xdak nak bakaq mcm mna..depa pon pi cari la..dah abes cari,bole plak ada yg pi minum2 la pa la..aku keng x keng gak la..nsib baik la makcik gerai sebelah tu bagi pinjam barang sperti dawai..huh! kalo x,,mmg xbakaq ayam asanya! >.< dgn pengepit pon xdak la apa laa..jenoh orang pi mai pi mai..aku da bebai da..heeee~ kojaqq,,depa pggil aku juah.. D: ada yg prasan aku bebai *oke,thanks..
aku kalo bebai,,mmg dibenci orang agaknya,kan? abes sgala maki2 an keluar.huhu! aku xmcm girls yg duk ada kat situ,,mmg aku pling juah agaknya kat situ,kan? apa leh wat,,aku da trbiasa mcmtu..bukan2,,maksud aku,,ye la,,tgok la aku bnyak spent kan masa hidup aku dgn surrounding budak2 laki,jadi terbiasa laa..haaa,,xkan nak crita sejrah hidup aku kat sini plak?!! =.=

yg lelaki wat keja laki,,mmbakar sate & ayam..ppuan sediakan tempat,hidang2 je la makanan yg ringan2.huahua~ xsangka ada jgak org tu sggup wat keja..trima kasih bnyak2 kat fakhry,farhan yg sudi bakaq ayam.wkakakaka~ ada lgi yg tolong2 sama.rahim,firdaus,kamal,nishi,zulhusni,saiful..kesian ngat aih..hehe! ppuan2 ada yg wat keja jgak,,syok lagi duk brgambar.hahaha,,ppuan keja brgossipsss le ape lgi.kesian jgak kat kawan aku sorang ni,nadia..ye la,,sesat minah ni..dia bukan sksn dulu,saja ja buat ramai.haha!  aku pon risau jgak tgok minah ni.diam je,mcm xdak apa dia nak buat kat situ.sembang dgn budak2 skolah aku tu,mmg tak ahh takat nak gurausenda tu bole la skit..nasib ler ada geng,layan jugak.

but at last,,kemeriahan reunion tu terasa sbb kami sambut besday zulhusni yg sbenar nya besday dia 23/4.kami tersambut awal la.haha! ni semua akal zulhelmy & taufik. depa da beli tepung telur siap tunggu nak ambush jer! kami pon subahat sama la.hoho~ da plan cantik,,depa duk buat2 lambat lak..ngek betoi.last2 husni kena gak teluq sebijik,azim kasi.wahaha~ pastu amai2 la kasi..dapat da teluq 2-3 bjik,kena plak tepung!! yg girls  da lari lntang pukang! huhuhuhu~ aku pon lari sama la,,nganga lagi..lari2 pon,aku kena jgak.opik arr niii!! 2 kali kot dia baling! bengong~ >.< yg lain pon sibuk duk hambat yg lain,girls da lari sampai ke hujung! haha..nadia pon kena jgak..nasib ler.. :P

dah penat brlari brkejaran,buat keja,lepak2,gado2,sembang2,nak smpai pnghujung crita da..kami pon brkemas,then ambik gambar wat kali yg terakhir scra beramai2..dapat jgak chance nak ambik gambaq ramai2 nih..thanks to rafee,pndatang asing ni jadi gurugambar.haha,,dia bukannya sksn jugak!! :PP


akhir sekali,,MOHON MAAF atas serba kkurangan waktu reunion ni,,dgn ke-kasar-an aku kea,harap xdak yg trsggung,jgn ambik ati.
TERIMA KASIH bebanyak kat u all semua.aku pon 50-50 ja ketaq reunion kali ni ok ka x utk ampa..Alhamdulillah at last,semua bgi kata2 yg melegakan hati dan fikiran..hehe~ 
serious terasa sayang nya kat semua mmber2,lagi2 mmber yg masih rapat dgn aku sampai skrang ni,ada lagi yg masih boleh tegur2 baik..aihhh,,mmg sukar nak gambarkan suatu hubugan kan? tee heee!
terima kasih Ya Allah SWT kerana prmudahkan urusan kami,walaupun hujan renyai2 sedikit,tp Kau masih beri lagi peluang.dgn kesabaran kawan2 yg lain..THANKS ALOT! insyaAllah,sampai masa kita akan bertemu lagi.. 
TAKE CARE U ALL..I DO LOVE YAAAAA!! <3 <3 <3 <3 <3 

~photos time~
 taraaaa~~ volunteer demi insan2 trsayang,, ~.~

 ~ sempat lagiiiii! :P ~

 perap ayam!! buahaha,,main2.. >.<

 ~ izati , zahiratul , syafiqah , diyana , nadia ~

 ashikin , syafiqah , hasta , diyana , nadia

asalkan aku ambik gamba jer,mesti minah ni mencelah,,dahtu dia sorang je sempat posing =.= xD

farhan , zulhusni , saiful

~ pembakar2 ayam & sate :: fakhry,farhan,saiful,rahim,firdaus,zulhusni,muslim,nishi,kamal

~ berselerak ~

 ~ bersembang @ bergossipsss ~

zahiratul , diyana , hasta , syafiqah , hasta , ashikin , izati

 
~ azim , zulhusni , firdaus , shauqi , imran , rafee , irfan , kamal ~

 
~ girls yg hadir :: ashikin , hasta , izati , diyana , fatin , zahiratul , syafiqah , nadia , arina ,aishah ~

 
sambut besday husni


~ LAST HAPPY ENDING ~

INSYAALLAH,PANJANG UMUR,MURAH REZEKI KITA AKAN BERJUMPA LAGI.TERUS RAPAT KAN HUBUNGAN YG SEKIAN LAMA TERJALIN.BIAR JAUH DI MATA ASALKAN DEKAT DI HATI
.JAGALAH DIRI,AKAN KU SENTIASA MENDOAKAN KEJAYAAN SEMUA SUATU HARI NANTI.
SAYANG RINDU KEPADA SEMUA AKAN SENTIASA TERSEMAT DI HATI INI (':

|



Aku tak malu untuk luah apa yang aku rasa. Biar aku coret di sini sahaja sebagai pengganti bicara. #BukanKeranaAkuTakCinta. Assalamualaikum people ! Leave yours on my bigfoot thank you!

Entries About Links


Nurul Diyana

Create Your Badge Instagram